TEMAN

DEMI MASA

Sunday, July 26, 2009

Selamat Hari Lahir ke 62....Jasa yang tak mungkin terbalas

Dan Tuhanmu telah memerintahkan supaya kamu jangan menyembah selain Dia dan hendaklah kamu berbuat baik pada ibu bapakmu dengan sebaik-baiknya. Jika salah seorang di antara keduanya atau kedua-duanya sampai berumur lanjut dalam pemeliharaanmu, maka sekali-kali janganlah kamu mengatakan kepada keduanya perkataan “ah” dan janganlah kamu membentak mereka dan ucapkanlah kepada mereka perkataan yang mulia.
Dan rendahkanlah dirimu terhadap mereka berdua dengan penuh kesayangan dan ucapkanlah: “Wahai Tuhanku, kasihilah mereka keduanya, sebagaimana mereka berdua telah mendidik aku waktu kecil”.
(17: 23-24)

2. Kami perintahkan kepada manusia supaya berbuat baik kepada dua orang ibu bapaknya, ibunya mengandungnya dengan susah payah, dan melahirkannya dengan susah payah (pula). Mengandungnya sampai menyapihnya adalah tiga puluh bulan, sehingga apabila dia telah dewasa dan umurnya sampai empat puluh tahun ia berdoa: “Ya Tuhanku, tunjukilah aku untuk mensyukuri nikmat Engkau yang telah Engkau berikan kepadaku dan kepada ibu bapakku dan supaya aku dapat berbuat amal yang saleh yang Engkau ridai; berilah kebaikan kepadaku dengan (memberi kebaikan) kepada anak cucuku. Sesungguhnya aku bertobat kepada Engkau dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri”. (46:15)

Terima kasih emak.....jasa yang tak mungkin terbalas
(mewakili anak-anak dan cucu-cucu)

Wajah seorang Ibu
Selamat Hari Lahir ke 62 bonda Maimunah(Ibu Mertuaku)
semoga diberkati Allah S.W.T sepanjang usia.


mentelaah menu... ayussss....(abang ipar bersama isteri dan nana "tanjung'.)


gelagat warga hussain dan maimunah menanti
makanan yang di 'order'.

Ila (acu)dan Sharul(suami) turut menyerikan majlis...


Nana, Athirah, Ajul dan Khalid(separuh saja)


"The Kunyahs" antara menu yang utama
yang di kunyah.


ayeen..gaya seorang calun SPM.


yang tinggal...terima kasih kepada semua hadir
jumpa lagi.InsyaAllah




No comments:

Post a Comment

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (50) video (9) video nasyid (1)

My Salute