TEMAN

DEMI MASA

Thursday, July 07, 2011

Minuman membantu mengurangkan berat anda.

Rahsia untuk menurunkan berat badan bukan hanya melihat apa yang di atas pinggan anda, ia juga melihat apa yang dalam gelas anda. Minuman ringan popular, jus buah-buahan, dan minuman tenaga boleh dimuatkan dengan ditambah gula dan karbohidrat yang boleh mensabotaj strategi mengurangkan berat badan anda. Berikut adalah 5 cara yang enak untuk minum tanpa peningkatan pada paun.

1. Air
Kita semua tahu yang ini, tetapi ia adalah penting untuk ingat bahawa air adalah pilihan terbaik untuk kehilangan berat badan yang berkesan. Sama ada ia air mati atau berkilauan, sasarkan untuk menjadikan air sebagai pilihan minuman anda. Anda fikir air membosankan? Cuba tambah hirisan lemon segar, limau, timun, dan juga hirisan tomato untuk menambah rasa tanpa menambah kalori yang banyak.

2. Jus sayur-sayuran
Sama ada dalam tin, botol, atau buatan sendiri, jus sayur-sayuran adalah satu cara terbaik untuk mendapatkan serat dan nutrien yang tubuh anda perlukan bahan bakar bagi menurunkan berat badan anda. Jika anda boleh menemui pelbagai rendah natrium, lebih baik.

3. Teh tanpa gula
Teh hijau telah terbukti untuk membantu meningkatkan metabolisme dan mempercepatkan penurunan berat badan. Cuba yang panas atau ais dengan sedikit madu untuk minuman manis rendah-gula.. Jangan lupa teh hitam dan teh oolong, juga! Kedua-duanya adalah dipenuhi dengan antioksidan, yang boleh membantu menghapuskan badan anda daripada toksin.

4.Kopi
Secawan pagi Joe atau kopi ais petang boleh membantu merangsang penurunan berat badan anda dengan menyediakan rangsangan kafein yang menahan kelaparan. Selain itu, kopi telah ditunjukkan untuk merangsang thermogenesis, yang memanaskan badan dan merangsang metabolisme. Hanya berhati-hati tentang apa yang anda masukkan ke dalam kopi anda - tetap pada susu tanpa lemak dan gula yang sangat sedikit.

5. Susu tanpa lemak
Susu adalah sumber terbaik protein tanpa lemak, vitamin D, dan kalsium yang boleh membantu membina otot anda dan menjaga tulang anda kuat. Memilih untuk rendah lemak atau susu tanpa lemak untuk semua vitamin tanpa lemak tambahan. Jika anda berasa terlalu pemurah, tambah sedikit coklat - coklat susu rendah lemak adalah pilihan yang hebat untuk pemulihan otot selepas senaman.


No comments:

Post a Comment

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (51) video (9) video nasyid (1)

My Salute