TEMAN

DEMI MASA

Thursday, October 13, 2011

Sebanyak 13,800 jemaah haji akan datang dari China pada tahun ini


JEDDAH - Kumpulan pertama jemaah China tiba di sini hari Jumaat ini. Sebanyak 13,800 jemaah haji akan datang dari China pada tahun ini dan mereka dijangka tiba sehingga OKTOBER 23.

Ibrahim Hong Changyou, Ketua Rombongan Haji China, berkata: "Saya amat gembira untuk mengetuai delegasi haji Cina Islam bagi tahun kedua."
"Kerajaan China mengambil berat tentang pendidikan Islam (warganegara) mengenai peraturan-peraturan haji yang ditetapkan oleh kerajaan Arab Saudi," katanya.
China mempunyai penduduk lebih daripada 22 juta umat Islam.

"Semasa haji, kita akan menjalankan sesi kesedaran di Makkah dan kami akan menjawab pertanyaan para jemaah China," kata Changyou.
Persatuan Cina Islam menghantar 70 Mutawif dan seorang Imam bagi setiap 200 jemaah , " katanya.
"Projek pembesaran Raja Abdullah di Makkah baru-baru ini menunjukkan keperihatinan baginda untuk umat Islam di seluruh dunia. Semoga Allah membalasnya , "kata Changyou. __Saudi Gazette

Gambar-gambar Jemaah Dari China sebagai hiasan oleh asyiqul^huur






No comments:

Post a Comment

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (50) video (9) video nasyid (1)

My Salute