TEMAN

DEMI MASA

Monday, July 12, 2010

Fifa 2010,Paul betul lagi....


Paul "psikis" sotong menamatkan Piala Dunia FIFA 2010 ™ dengan rekod sempurna sebagai Sepanyol menang 1-0 atas Belanda pada perlawanan akhir hari Ahad menjadikannya dengan lapan ramalan sempurna.

Peramal berkaki lapan menjadi sensasi Piala Dunia FIFA dengan tepat meramalkan kesemua tujuh perlawanan membabitkan Jerman di Afrika Selatan dan menamatkan pertandingan dengan bergaya dengan meramalkan kemenangan Sepanyol pada perlawanan akhir di Kota Soccer City.

Sebagaimana Paul meramalkan minggu lalu, Sepanyol memenangi gelaran juara dunia pertama mereka selepas jaringan Andres Iniesta di 116 minit mengecewakan pasukan Belanda. Pemberi tip ber"tangan" ini juga tepat meramalkan kemenangan Jerman mengalahkan Uruguay di tempat ketiga pada perlawanan penentuan hari Sabtu.

Dalam rutin biasa, dua kotak diturunkan ke dalam tangki minggu lepas, masing-masing mengandungi remis dan bendera kedua-dua pasukan lawan. Paul terus pergi ke tempat yang betul sebanyak dua kali, membuka tudung dan meratah hidangan yang lazat itu.

Tapi seni meramal bolasepak telah menjadi pekerjaan yang berbahaya bagi peramal kelahiran Inggeris itu . Dia merasa bimbang dengan peminat Jerman yang kecewa yang mengancam akan mengubahnya menjadi sushi setelah ia meramalkan kekalahan separuh akhir untuk Mannschaft menentang Sepanyol.

Rumah Paul,di sebuah akuarium di Jerman Barat, menerima email ancaman bunuh mengatakan "kami ingin Paul untuk kuali," kata Daniel Fey penyelia hiburan. Lebih pada itu kuasa Perdana Menteri Sepanyol Jose eLuiz Rodriguez Zapatero telah memanggil pengawal-pengawal sotong. Menteri Perindustrian Sepanyol Miguel Sebastian menyeru makhluk itu diberi pemindahaan segera ke Sepanyol untuk "memastikan perlindungannya."

Tersengat dengan "pengkhianatan Paul" kerana memilih Sepanyol keatas Jerman pada separuh akhir Rabu lalu, beberapa bahagian dari 350.000 penonton ramai yang menyaksikan perlawanan pada paparan raksasa di Berlin menyanyikan lagu-lagu anti-sotong.

Ramalannya kemenangan Sepanyol dijangka menjadi yang terakhir untuk Paul, yang dalam usia sotong ia merupakan usia seorang pesara, pada usia tua dua-setengah tahun. Umumnya sotong kurita hidup selama tiga tahun.

hanya sekadar hiburan...
FIFA.com

No comments:

Post a Comment

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (50) video (9) video nasyid (1)

My Salute