TEMAN

DEMI MASA

Thursday, July 08, 2010

'Sotong peramal Jerman ' mengekalkan rekod sempurna

Tidak akan banyak yang hadir sebagai pengubat kekecewaan peminat pasukan Jerman', tapi sekurang-kurangnya Paul, Sotong peramal (Octopus oracle)termuka dunia Jerman ketika ini, telah mempertahankan rekod sempurna.

Makhluk"paranormal" telah meramalkan dengan tepat keenam-enam perlawanan yang melibatkan pasukan Jerman di Piala Dunia FIFA ™ dan di tengah drama siaran langsung di televisyen nasional yang menyeksakan pada hari Selasa, memilih Sepanyol, menyebabkan penderitaan diseluruh negara tersebut. Dan Peramal bola sepak berkaki lapan itu telah berjaya pada hari Rabu, sebagaimana tandukan Carles Puyol di separuh akhir meranapkan impian Jerman untuk memenangi kali keempat mahkota dunia mereka.

Dua kotak plastik, satu dengan bendera Jerman dan satu dengan Sepanyol, diturunkan ke dalam tangki Paul pada akuarium di barat Jerman, tiap-tiap satu dengan sepotong makanan lazat di dalamnya. kotak yang pertama dibuka diputuskan Paul menjadi pemenang ramalannya. Tapi dengan perubahan klasik, peminat Jerman bertukar untuk menentang sotong yang mereka cintai setelah ia meramalkan kemenangan Sepanyol.

Menurut 'akhbar harian Der Western', telah ada "sejumlah komen di Facebook, Twitter ... menyarankan Paul harus digoreng, dipanggang atau berubah menjadi salad seafood atau paella". Yang lain pula ingin melemparkannya ke dalam tangki ikan yu," Akhbar itu melaporkan itu di lamannya. Dan himpunan peminat di Berlin, sebahagian dari penonton itu juga bertukar melawan bekas pahlawan mereka. Lagu Anti-sotong telah dinyanyikan.

Mungkinkah beginikah kesudahan Paul si Sotong Peramal


terjemahan dari http://www.fifa.com/worldcup/index.html

No comments:

Post a Comment

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (50) video (9) video nasyid (1)

My Salute