TEMAN

DEMI MASA

Saturday, February 26, 2011

GURU ATHEIST

Seorang guru wanita muda yang ketara kecenderungan liberalnya menjelaskan kepada anak-anak kecil di dalam kelas bahawa dia adalah seorang atheis. Dia bertanya kelasnya jika mereka juga atheis. Tidak benar-benar tahu tentang apa atheism namun masih ingin menjadi seperti guru mereka,mereka bertepuk tangan, tepukan mereka bergema memenuhi ruang. Bagaimana pun kecuali seorang gadis comel bernama Zainab tidak bertepuk tangan bersama dengan yang lain.

Gurunya bertanya mengapa dia mengambil keputusan berbeza, lalu mengatakan "Kerana aku bukan atheis."

Kemudian, guru bertanya, " Jadi, apakah kamu?". "Aku seorang Muslim." . Ketika ini gurunya sedikit terganggu, wajahnya agak merah. Dia bertanya Zainab mengapa dia menjadi seoarng Muslim "Ya, aku dibesarkan mengetahui dan mencintai Allah. Ibuku adalah seorang Muslim, dan ayah saya adalah seorang Muslim, jadi saya juga seorang Muslim."

Gurunya sekarang marah. "Itu bukan alasan," katanya keras, "bagaimana jika ibumu adalah orang tolol(bodoh), dan ayahmu adalah orang tolol,?" Kemudian apa kah kamu?”, kemudian" Dia berhenti sejenak, dan tersenyum. "Lalu," kata Zainab, "Aku akan menjadi seorang atheis.""

No comments:

Post a Comment

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (50) video (9) video nasyid (1)

My Salute