TEMAN

DEMI MASA

Friday, March 18, 2011

Keberanian Fukushima 50. "Tolong teruskan hidup dengan baik ': ' Team Fukushima 50' dalam misi bunuh diri 'untuk berperang N-PLANT krisis ,

"Tolong teruskan hidup dengan baik ': Fukushima Lima puluh' dalam misi bunuh diri 'untuk berperang N-PLANT krisis.,mesej menghantui untuk keluarga ...apabila wap radioaktif bocor daripada reaktor yang musnah.
  1. Pekerja Nuklear menerima nasib mereka seperti 'hukuman mati '
  2. Ketakutan diatas kesihatan mereka, salah seorang pakar mengatakan itu adalah 'mungkin sebuah misi bunuh diri'
  3. Tahap radiasi meningkat di Jepun ketika krisis berterusan.
  4. Kuasa akan disambung untuk mengeluarkan sistem pam penyejukan 'dalam beberapa jam'.
  5. Wap Radioaktif yang masih meresap dari reaktor dan kolam simpanan bahan bakar setelah misi helikopter.
  6. Meriam air Polis bergerak untuk semburan rod bahan bakar yang terlampau panas.
  7. Kepulan radioaktif melanda ke pantai barat As esok.
  8. 17.000 warga negara Inggeris boleh dievakuasi sebagai usaha terakhir dibuat untuk menghentikan bencana nuklear.
  9. Jabatan asing menyediakan penerbangan penyelamatan percuma dari Tokyo.
  10. 'senario baru FO's terburuk "katanya radiasi boleh membahayakan manusia.

Jepun hari ini mengerahkan kumpulan para pekerja kecemasan nuklear tanpa diketahui nama di loji kuasa Fukushima yang menakutkan.- sepertimana butiran memilukan tentang nasib mereka muncul.
180 pekerja menghadapi lonjakan tahap radiasi kerana mereka membuat usaha yang lebih mengecewakan untuk menghentikan reaktor yang terlalu panas dan rod bahan bakar membocorkan lebih banyak radiasi ke atmosfera.
Beberapa pakar membuat spekulasi bahawa mereka mungkin akan terlibat dalam misi bunuh diri - atau sekurang-kurangnya boleh menderita masalah kesihatan yang serius sepanjang sisa hidup mereka - seperti helikopter dan lori polis anti huru-hara kawalan yang digunakan untuk membuang air di reaktor dan terdedah kepada kolam simpanan bahan bakar nuklear .
Televisyen Nasional telah menemuramah saudara-mara para pekerja operator plant yang namanya enggan dikenali, dengan seorang wanita mengatakan ayahnya telah menerima nasibnya 'seperti hukuman mati'.
Seorang wanita mengatakan suaminya terus bekerja sambil sepenuhnya menyedari ia sedang dihujani dengan radiasi. Dia menghantar e-mel yang mengatakan padanya: ' Sila terus hidup dengan baik, saya tidak dapat berada dirumah untuk sementara waktu. "Para pekerja dikenali sebagai Fukushima 50 kerana mereka memainkan ke daerah yang tercemar dalam pasukan dalam jumlah angka tersebut.
E-mel lain ditunjukkan oleh pembaca berita berkata: "Ayah saya masih bekerja di kilang ... mereka kehabisan makanan ... kami fikir keadaannya sangat sulit. Dia (bapa)mengatakan ia telah menerima takdirnya seperti hukuman mati. "
Seorang gadis tweeter dalam mesej diterjemahkan oleh ABC: "Ayah saya pergi ke kilang nuklear, saya belum pernah melihat ibu saya menangis begitu kuat. Orang-orang di kilang berjuang, mengorbankan diri untuk melindungi anda. Kembalilah ayah dengan selamat. "

Seorang wanita pekerja sendiri, Michiko Ōtsuki, minggu ini berbicara untuk rakan-rakannya yang 'diam' di laman rangkaian sosial Jepun berkeras bahawa mereka 'tidak melarikan diri' walaupun krisis memuncak.
Dia menulis dalam sebuah blog diterjemahkan oleh The Straits Times: 'Orang-orang telah membakar [operator loji nuklear) Tepco, Tapi kakitangan Tepco menolak untuk melarikan diri, dan terus bekerja bahkan pada bahaya kehidupan mereka sendiri. Tolong berhenti menyerang kami. " 'Sebagai seorang pekerja di Tepco dan ahli-ahli pasukan Reaktor No 2 Fukushima, saya sedang berhadapan dengan krisis dan berada disini hingga semalam (Isnin). "
'Di tengah penggera tsunami (Jumaat lalu), di 03:00 di malam hari ketika kami tidak tahu mana arah nak dituju, kami terus bekerja untuk memulihkan reaktor dari tempat kami,dekat dengan di laut, dengan menyedari bahawa ini boleh menjadi kematian, "katanya.
"Mesin yang menyejukkan reaktor hanya oleh lautan, dan telah musnah dek tsunami. Setiap orang bekerja mati-matian untuk mencuba dan mengembalikannya.
'Melawan keletihan dan perut kosong, kami mengheret diri kembali bekerja. "
"Ramai yang tidak dapat menghubungi ahli keluarga mereka, tetapi menghadapi situasi sekarang dan bekerja keras."

Dangerous work: officials wearing protective clothing and respirators head towards the Fukushima nuclear plant
Kerja berbahaya: Pegawai-pegawai memakai pakaian pelindung dan
alat pernafasan kepala berhadapan dengan penghasilan nuklear
Fukushima.

Desperate efforts: Steam billows from the over-heating reactor number three at the Fukushima nuclear plant today
Usaha terdesak: Wap keluar daripada reaktor yang terlalu panas
di kilang nuklear no.3 Fukushima ,
hari ini

Stricken: The latest satellite image of the Fukushima plant shows damage to the Units 1, 3, and 4 reactor buildings, with steam venting from the Unit 2 reactor and Unit 3 reactor buildings
Diserang: Gambar satelit terkini dari loji nuklear Fukushima menunjukkan
kerosakan pada 4 bangunan reaktor Unit 1, 3, dan, dengan wap
ventilasi dari reaktor Unit 2 dan unit 3 bangunan reaktor.

Escalating crisis site: A diagram of the power plant with timeline of its problems
Rajah menunjukan kerosakan yang berlaku pada pelan lay-out
dan tarikh peristiwa

Devastated: The badly damaged reactor four at the Fukushima nuclear plant. Green machinery can be seen through the ruined wall
Hancur: reaktor nombor empat rosak teruk di kilang nuklear Fukushima.
Enjin Hijau dapat dilihat
melalui dinding hancur


Desperate: A military helicopter dumps water onto the number three reactor at the stricken Fukushima nuclear plant today
Terdesak: helikopter tentera mencurahkan air ke atas reaktor No 3 hari ini


http://www.dailymail.co.uk

No comments:

Post a Comment

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (50) video (9) video nasyid (1)

My Salute