TEMAN

DEMI MASA

Thursday, May 26, 2011

ANEH : "HOTEL POKOK" SWEDEN (gambar dan klipvideo)



Betul-betul di kawasan terpencil, 40 kilometer di selatan Lingkaran Artik, hotel yang luar biasa ini ini dilengkapi dengan sentuhan eksentrik Sweden.
Disebut sekadar 'Treehotel', terdiri daripada empat bilik, masing-masing direka oleh arkitek Sweden yang berbeza, terletak di atas antara enam dan 40 kaki di pokok-pokok Pine
Yang paling menarik adalah sebuah bilik mewah disebut Mirrorcube, yang dilapisi dengan bahan reflektif yang menyebabkan ianya bersepadu dengan hutan di sekitarnya.



Sky high: The Cabin Room at the Treehotel resort in Harads, Sweden, which is just 40 miles south of the Arctic Circle
Tinggi mengawan : Bilik Kabin di Resort Treehotel di Harads, Sweden

Dengan nama-nama bilik seperti Sarang Burung dan Cone Blue, hotel mesra -alam berhampiran Bandar Harads, telah dinamakan di Senarai berprestij Conde Nast Traveller Hot untuk 2011.
"Ideanya adalah untuk mengujudkan sebuah hotel yang selesa dan dibina baik , yang akan membolehkan orang untuk hidup dalam harmoni dengan alam di puncak pohon," kata Kent Lindwall, yang merekacipta konsep Tree Hotel dengan isterinya Britta Jonsson Lindvall tahun lalu.
'Setiap bilik direka untuk memiliki ciri-ciri yang berbeza dan sebahagian besar mengandungi tempat tidur kelamin, tempat duduk, namun tidak ada televisyen, kerana itu bukan etos hotel.
'Bilik-bilik di akses melalui tangga kayu dan tali dan Mirrorcube mempunyai cat lutsinar pelindung UV di atasnya yang menghalang burung dari berlanggar dengannya.





The interior of the Cabin: Each of the four rooms was designed by a different Swedish architect
Bahagian dalam Kabin: Tiap satu dari empat bilik ini direka oleh arkitek Sweden yang berbeza.

"Kami telah keluar dari cara kebiasaan kami untuk membuat bilik-bilik ini sebagai mesra-alam sebaik mungkin, dengan tandas 'Incinerating' (tandas yang membakar kotoran bukannya perkumbahan dengan air).di setiap rumah pokok."
Setiap bilik hotel dibina dari kayu dan aluminium tempatan bersumber di Sweden dan lantai dipanaskan menggunakan generator suria di hotel.
"Kami sedar hutan di sini di Sweden dan kami membeli tanah ini dan menyelamatkannya dari ditebang," kata Kent.
'Dalam lima tahun kami berharap untuk memiliki 24 bilik di sini semuanya direka oleh pereka yang berbeza, semua bersedia untuk mempamerkan keindahan hutan di sini. "

Highlight: The Mirrorcube Room is almost invisible from the ground as it reflects the trees and sky surrounding it
Terserlah : Bilik Mirrorcube hampir tak terlihat dari tanah kerana pembalikan pohon-pohon dan langit sekitarnya

Dengan semalam di Treehotel berharga sekurang-kurangnya 390 £ , Resort Kent dan Britta yang indah ini adalah untuk membuat kesan yang berbeza, walaupun sebahagian yang hampir tak terlihat (limunan).
'The Mirrorcube adalah dirancang untuk mencerminkan segalanya, awan, pohon-pohon, semuanya, "kata Kent.
"Ini adalah ciri yang paling mengkagumkan dan terkenal".

Eccentric: This red coloured building is dubbed the Blue Cone room and costs from £390 a night
Eksentrik: Bangunan berwarna merah digelar Bilik Blue Cone dan kos dari £ 390 semalam






Sarang Burung


Restoran Di Tree Hotel





Sumber :http://www.dailymail.co.uk , google image

No comments:

Post a Comment

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (50) video (9) video nasyid (1)

My Salute