TEMAN

DEMI MASA

Sunday, May 08, 2011

BUKTI MENUNJUKKAN BUSH TAHU MENGENAI 9/11 DAN TERKINI : NAHAS UDARA INDONESIA KORBAN 27 NYAWA.

Video yang diposkan di atas membuktikan mantan Presiden AS, George W. Bush, telah berbohong tentang 11 September 2001 serangan pengganas yang kejam berlaku ke atas Amerika tanpa disangka. Dimana video menggambarkan, Bush berbohong dalam reaksi awalnya tentang serangan di New York, memberikan penjelasan terperinci tentang rakaman televisyen yang didakwanya, sebenarnya tidak terdapat hingga ke hari berikutnya. Sesiapa saja akan terfikir yang beliau tahu ianya akan terjadi, dengan penjelasan kepada wartawan dengan keterangan seperti itu.

Banyak juga mempersoalkan mengapa Bush menghantar keluarga pengganas, Osama Bin Laden, keluar dari Amerika menggunakan jet peribadinya, ketika serangan berlaku. Bush dikatakan mempunyai hubungan baik dengan orang-orang kaya di Arab Saudi, di mana Bin Laden berasal, wartawan sering melihat keputusannya dengan rasa curiga, berhubung prosedur penguatkuasa undang-undang yang standard melibatkan wawancara ekstensif dengan keluarga suspek dalam jenayah besar.

Akhirnya, bekas Presiden Cuba, Fidel Castro, mengisyaratkan bahawa terdapat ketirisan dokumen-dokumen Wikileaks yang membuktikan Bush terlibat didalam serangan 11 September, sebagai pelopor bagi perang di Iraq. Ini telah menjadi desas-desus di kalangan perisikan antarabangsa selama bertahun-tahun oleh banyak orang.

Sumber : http://www.judiciaryreport.com/

27 terkorban dalam nahas kapal terbang Indonesia

AFP - Sebuah pesawat dengan sekitar 25 penumpang dan kru jatuh ke laut hari Sabtu di Indonesia timur, mengorbankan semua penumpangnya, seorang pegawai angkatan laut memberitahui radio tempatan. "Saya dapat mengesahkan bahawa semua penumpang terkorban ketika pesawat meletup saat jatuh ke laut," pegawai angkatan laut terlibat dalam pencarian memberitahui radio Elshinta. "Pesawat itu hancur berkeping-keping ... Kami mendapati 15 mayat terapung di atas air dan penumpang yang lain terperangkap di dalam serpihan. "

Seorang jurucakap kementerian pengangkutan dahulu mengatakan ada 27 orang di dalam penerbangan pesawat Merpati Nusantara MA-60 , 21 penumpang dan enam kru. Pesawat turbo-kipas berkembaritu berlepas ldari bandar Sorong, Papua Barat untuk Daerah Kaimana sekitar 400 kilometer (250 batu) ke selatan, katanya.

Kepulauan Indonesia yang luas dan amat bergantung pada pengangkutan udara dan memiliki salah satu rekod keselamatan udara terburuk di Asia.

No comments:

Post a Comment

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (50) video (9) video nasyid (1)

My Salute