TEMAN

DEMI MASA

Tuesday, June 21, 2011

KAKI SAYA LEBIH BERSIH DARIPADA MUKA ANDA

Suatu ketika seorang ulama ke sebuah negara dengan menaikki kapal terbang. Apabila tiba waktu solat , beliau pergi ke tandas untuk megambil wudhu. Oleh kerana, tandas dalam kapal terbang adalah sangat kecil, beliau terpaksa membuka pintu untuk mengangkat kakinya ke sinki. Seorang pramugari datang kepadanya dan memberitahu dia bahawa beliau tidak boleh basuh kaki di sinki disebabkan kekotoran kakinya. Ulama itu dengan tenang bertanya pada pramugari itu "Berapa kali anda mencuci muka anda?" Pramugari itu menjawab "Biasanya sekali atau dua kali." Kemudian ulama itu menjawab "Saya mencuci kaki saya lima kali sehari untuk solat. Oleh itu, kaki saya lebih bersih daripada muka anda."

Tujuan cerita ini bukan untuk membuat kita ketawa besar.Ia mengajar kita bagaimana harus sentiasa tetap dalam perkara mendirikan solat.

No comments:

Post a Comment

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (50) video (9) video nasyid (1)

My Salute