TEMAN

DEMI MASA

Sunday, August 28, 2011

Selamat Tinggal Ramadhan 1434 Adakah ini amalan terakhir?

Hanyut jauh
Perlahan-lahan bersama pasang surut air,
Membawa hari dan malam yang diberkati
Bersamamu, wahai perahu yang berharga!
Bolehkah engkau lewatkan barang sedikit?
Aku hanya punyai sekelumit hadiah darimu!
Terdampar di tanah
Ditanah fana ini ,
Terperangkap dalam fatamorgana
Tiada apa jua hanya pasiran panas
Aku memeluk dengan kedua-dua belah tangan!
Hanya untuk menemukan
Permata kehidupan,
Terbentuk dengan
Hari dan malam pengorbanan.
Pabila engkau membuat kunjungan tahun hadapan
Aku termenung dengan air mata
Adakah aku masih berada di sini?
Adakah ini amalan terakhir,
Aku berdoa..aku adalah salah seorang penghuni syurga

Ershad Khan Reflections during the last days of Ramadan

No comments:

Post a Comment

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (50) video (9) video nasyid (1)

My Salute