TEMAN

DEMI MASA

Monday, June 06, 2011

TELEFON BIMBIT MENINGKATKAN RISIKO KANSER


Telefon bimbit boleh meningkatkan risiko kanser: Para doktor mendedahkan keputusan kajian utama yang mengejutkan terhadap kesannya pada otak

Pengguna telefon bimbit mungkin meletakkan diri pada risiko tinggi kanser, sebuah kajian baru utama mengesahkan.



Kajian yang di biayai Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) telah mendapati bahawa sinaran mikrogelombang dari telefon boleh meningkatkan risiko tumor otak.
Agensi ini kini telah mendaftarkan telefon sebagai 'bahaya karsinogen' , di samping plumbum, asap ekszos enjin dan klorofom.
Sebelum pengumuman hari ini, WHO telah meyakinkan orang ramai bahawa tidak ada kesan sakit ditetapkan.
Sebuah pasukan 31 saintis dari 14 negara membuat keputusan itu setelah meninjau kajian semula- setara (peer-reviewed) tentang keselamatan telefon.
Pasukan mencari bukti bahawa pendedahan peribadi adalah "mungkin karsinogenik bagi manusia."



Ini bermakna bahawa tidak ada cukup bukti jangka panjang untuk menyimpulkan jika radiasi dari telefon bimbit adalah selamat tetapi ada data yang cukup untuk menunjukkan kemungkinan hubungan untuk tumor.
Telefon memancarkan radiasi semacam dikenali sebagai non-pengion(non-ionising). Ini telah dibandingkan dengan ketuhar gelombang mikro sangat berkuasa-rendah.

Petikan:http://www.dailymail.co.uk/health/article-1392810/Mobile-phones-CAN-increase-cancer-risk-Shock-finding-major-study.html

1 comment:

  1. salam semua… sebenarnya punca utama semua jenis kanser adalah kekurangan Vitamin B17/Amygdalin… boleh buat search di google pasal ubat B17 nie adalah penawar/ubat kepada semua jenis kanser tak kira tahap brape pun.. B17 nie tggi dalam biji aprikot, biji buah2an berry mcm acai berry, burberry, anggur, epal, kacang hijau, ubi kayu, daun sireh, daun belalai gajah, keladi tikus… tu sbb org2 tua dulu kadar kanser sgt kurang sbb mereka mengamalkan makan ubi kayu, daun sireh, ulam2an, keladi.. kita skrg mmg xmakan atau kurang makan bnda2 mcm ni, tu yg kanser terlalu tggi dlm zaman kita… sesiapa yg ingin mendapatkan ubat kanser iaitu B17 + Bromilin + Graviola… boleh hubungi saya 019-9362993, atau emel di hubby_sr@yahoo.com atau join group facebook ‘PENAWAR/UBAT KANSER’.. sesuai utk merawat semua jenis kanser tak kira tahap brape… InsyaAllah boleh sembuh sepenuhnya dlm masa 2-3 bulan sekiranya mengikut tatacara yg betul….

    ReplyDelete

ARKIB NEGARA

KATEGORI

agama (87) Akhlaq dan Nasehat (1) Aqidah (1) Bencana alam (20) Cerita nasihat (24) formula (1) haji (22) Jumaat (8) keluarga (18) Kesihatan (13) Luar Negeri (5) Mekah (2) politik (4) Ramadhan (30) sahabat (3) Sains (17) sajak (8) Seni (2) surah aljumuah (1) tips (18) Umum (50) video (9) video nasyid (1)

My Salute